pripája sa...

W1siziisijiwmtyvmdqvmtivmdkvmtuvntkvmzi0l0nhcmvlcibab25lx3n1ynbhz2ugvglwcybhbmqgqwr2awnlx0hvd190b19ecmvzc182ntb4mzawchguanbnil0swyjwiiwidgh1bwiilciymdawedi1ncmixv0

Ako sa správne obliecť na pohovor

Ako sa správne obliecť na pohovor

Hovorí sa, že výzor nie je všetkým, avšak je mimoriadne ovplyvňujúcim faktorom, pokiaľ ide o vyvolanie dobrého dojmu u potenciálneho zamestnávateľa. Tak, ako sa aj v supermarkete občas rozhodnete pre výber produktu kvôli lákavému obalu, takisto aj človek je špecifická značka, ktorá sa dokáže predať i na základe zovňajška.

Prvý dojem sa totiž vytvára do niekoľkých sekúnd po strete s novým človekom, preto úprava zovňajšku a najmä voľba reprezentatívneho oblečenia je na pracovnom pohovore dôležitým činiteľom. K etikete patrí i vhodný dress-code, čo znamená kódex obliekania určujúci, ako sa správne obliecť na danú formálnu udalosť. Označovať presne dress-code  je veľmi zložité, výber šiat by mal určite korešpondovať s kultúrou, ako aj smerovaním  firmy, pretože požiadavky spoločnosti  na odievanie  svojich zamestnancov sú všade odlišné čo sa týka krajín i pracovných sektorov.

Vaše oblečenie by malo byť v každej situácií čisté, elegantné, vyžehlené a zladené, hlavne by ste sa mali obliecť primerane k pozícií, o ktorú sa uchádzate.

5 zásad reprezentatívneho vzhľadu:

  1. Výber oblečenia voľte podľa typu spoločnosti, kde sa hlásite a takisto podľa spôsobu obliekania ľudí pracujúcich v rovnakom odbore

  2. Držte sa overenej klasiky a vyhýbajte sa prílišnej extravagancií

  3. Šperky vyberajte starostlivo a radšej vsaďte na decentnosť

  4. Otestujte sa popri sedení na stoličke, či vám nevyčnievajú nežiaduce časti z obleku alebo naopak, či sa vám nevhodne neodhaľuje pokožka

  5. Riaďte sa zásadou "menej je niekedy viac"

Čítajte ďalej ...