zamestnanie na internete

94 % Slovákov si hľadá nové zamestnanie na internete

94 % Slovákov si hľadá nové zamestnanie na internete

Bratislava, 14. 12. 2017 – Pracovný trh zažíva zaťažkávajúce obdobie. Firmy sa snažia hľadať ľudí všetkými spôsobmi a prostriedkami. Tradičné inzercie v médiách či na úradoch práce už strácajú efekt. Ľudia hľadajú nové zamestnanie najmä na internete (94 %), cez personálne agentúry (62 %) a na odporúčanie svojich známych (49 %), uvádza najnovší prieskum personálnej agentúry Grafton Slovakia.

Prieskum zamestnaneckých preferencií Grafton Slovakia bol realizovaný na vzorke 1503 respondentov v spolupráci so spoločnosťou Behaviolabs.com, v  priebehu augusta a  septembra 2017.

Viac ako tretina respondentov zisťuje, aké sú možnosti novej práce a až 18 % respondentov by chcelo do mesiaca zmeniť alebo odísť zo zamestnania. Výška mzdy patrí medzi hlavné dôvody, prečo zamestnanci zvažujú odchod z práce. Medzi ďalšie podstatné dôvody odchodu zo súčasného zamestnania patrí aj túžba po zmene. Uchádzači o prácu si zamestnanie hľadajú najčastejšie na internete. Prácu hľadajú hlavne cez pracovné portály.

 

Referenčný program (49 %) získava na atraktivite. Inzercie na úradoch práce (7 %) strácajú efekt.

"Referenčný program medziročne zaznamenal najvyšší nárast a v uplynulom roku ho zaviedla väčšina veľkých slovenských zamestnávateľov. Za odporúčanie nového kolegu môžu existujúci zamestnanci inkasovať nemalé odmeny, " uviedol Miroslav Garaj, Country manažér Grafton Slovakia.

Ochota Slovákov cestovať do práce

Prieskum zamestnaneckých preferencií sa zameral aj na ochotu Slovákov cestovať do práce alebo sa za prácou sťahovať. Tromi najsilnejšími dôvodmi sťahovania sa za prácou sú vyššia mzda, lepšia ponuka práce a nedostatok práce v aktuálnom mieste bydliska.

 

Respondenti, ktorí sa sťahovaniu nebránia, nemajú problém s  presunom do väčšej vzdialenosti či dokonca do zahraničia. Skupina 46 % respondentov, ktorí sa za prácou vysťahovali uviedli, že 50 % z nich sa presťahovalo v rámci Slovenska do iného kraja. Až 43 % respondentov uviedlo, že za prácou sa sťahovali do zahraničia.

Rebríček hlavných dôvodov pracovať v zahraničí vedú lepšia mzda (73 %),  príležitosť naučiť sa cudzí jazyk (50 %), možnosť vykonávať vysnívanú prácu (40 %), možnosť pracovať v preferovanej spoločnosti (32 %) či príležitosť pracovať a žiť v inej krajine ( 27 %),“ dodáva Miroslav Garaj.